Alla inlägg den 11 augusti 2010

Av Tomas Engström - 11 augusti 2010 22:55


Ja då var det dags för nästa anime då! Angel Beats! heter denna och jag påbörjade den faktiskt redan igår kväll, kort efter att ha avslutat "Welcome to the NHK" (se gårdagens inlägg).
      
Den här handlar om Otonashi som vaknar upp på skolgården i vad som ser ut att vara den normala värld som vi lever i, men snabbt visar sig vara raka motsatsen - nämligen efterlivet. Han får förklarat för sig av en skolflicka vid namn Yuri att han, liksom henne och många därtill, har dött och att detta är den värld som man återuppstår i innan ens existens försvinner fullkomligt och man (enligt religionen då) återföds på nytt. Yuri vägrar dock att acceptera detta öde som påtvingats av Gud och har därför tillsammans med ett gäng andra ungdomar skapat en slags motståndsrörelse som slåss mot en till synes helt vanlig tjej vilken man har döpt till Angel, men som är någon slags allsmäktig varelse och är den som - åtminstone enligt Yuri - gör så att de människor som uppstår här i världen så småningom "går vidare".
Humoristisk serie, skrattade till högt tre gånger under det första avsnittet och fick ytterligare ett par anfall nu när jag satt och såg avsnitt #4 :) Hyfsat intressant än så länge, väldigt kort också med sina 13 avsnitt så om bara ett par dagar kommer jag att kunna komma med ett utlåtande om serien.
Den här handlar om Otonashi som vaknar upp på skolgården i vad som ser ut att vara den normala värld som vi lever i, men snabbt visar sig vara raka motsatsen - nämligen efterlivet. Han får förklarat för sig av en skolflicka vid namn Yuri att han, liksom henne och många därtill, har dött och att detta är den värld som man återuppstår i innan ens existens försvinner fullkomligt och man (enligt religionen då) återföds på nytt. Yuri vägrar dock att acceptera detta öde som påtvingats av Gud och har därför tillsammans med ett gäng andra ungdomar skapat en slags motståndsrörelse som slåss mot en till synes helt vanlig tjej vilken man har döpt till Angel, men som är någon slags allsmäktig varelse och är den som - åtminstone enligt Yuri - gör så att de människor som uppstår här i världen så småningom "går vidare".

Humoristisk serie, skrattade till högt tre gånger under det första avsnittet och fick ytterligare ett par anfall nu när jag satt och såg avsnitt #4 :) Hyfsat intressant än så länge (framförallt underhållande), väldigt kort också med sina 13 avsnitt så om bara ett par dagar kommer jag att kunna komma med ett utlåtande om serien.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om mitt ihärdiga anime-tittande, med grundliga redovisningar för all anime som jag ser.

Fråga mig

21 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Krafsare

Mina länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards