Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Tomas Engström - 16 augusti 2010 09:09


Här har vi en anime som jag påbörjade för någon månad sedan tillsammans med en god vän till mig, men som vi aldrig lyckades bli färdig med på grund av att våra anime-träffar blev väldigt oregelbundna när jag väl började sommarjobba. Nu har vi lagt serien åt sidan för någonting nytt och således har jag bestämt mig för att avsluta den på egen hand - då det är en väldigt intressant anime som jag absolut vill slutföra.
Bounen no Xamdou, eller X'amd: Lost Memories, tar sin början en helt vanlig skoldag när Akiyuki Takehara tillsammans med sina klasskamrater är på väg i sin skolbuss - vilken plötsligt exploderar när alla ska stiga utav, och kort därefter regnar enorma varelser ner i staden. Mitt i detta kaos blir Akiyuki dessutom förvandlad till just en sådan varelse (X'amd), dräper en av de stora varelserna och blir därefter människa igen - tack vare en märklig flicka som han aldrig tidigare har träffat.
Vad exakt han har blivit och varför samt vem flickan är får man veta under seriens gång.

Här har vi en anime som jag påbörjade för någon månad sedan tillsammans med en god vän till mig, men som vi aldrig lyckades bli färdig med på grund av att våra anime-träffar blev väldigt oregelbundna när jag väl började sommarjobba. Nu har vi lagt serien åt sidan för någonting nytt och således har jag bestämt mig för att avsluta den på egen hand - då det är en väldigt intressant anime som jag absolut vill slutföra.


  


Bounen no Xamdou, eller X'amd: Lost Memories, tar sin början en helt vanlig skoldag när Akiyuki Takehara tillsammans med sina klasskamrater är på väg i sin skolbuss - vilken plötsligt exploderar när alla ska stiga utav, och kort därefter regnar enorma varelser ner i staden. Mitt i detta kaos blir Akiyuki dessutom förvandlad till just en sådan varelse (X'amd), dräper en av de stora varelserna och blir därefter människa igen - tack vare en märklig flicka som han aldrig tidigare har träffat.


Vad exakt han har blivit och varför samt vem flickan är får man veta under seriens gång.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om mitt ihärdiga anime-tittande, med grundliga redovisningar för all anime som jag ser.

Fråga mig

21 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Krafsare

Mina länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards