Direktlänk till inlägg 27 augusti 2011

Hatsukoi Limited – kom upplev kärleken

Av Tomas Engström - 27 augusti 2011 21:28

 


Koyoi, Nao, Ayumi, Misaki, Meguru, Etsu, Kei, Hiroyuki, Rika och Mamoru är inte bara namnen på huvudpersonerna i Hatsukoi Limited, de har också alla starka känslor för någon – alltså känner kärlek och kärlek är just precis vad den här animen handlar om; hur plötslig, ensidig, jobbig, spännande, ologisk och fantastisk kärlek kan vara. Serien kretsar i synnerhet kring de ovan uppräknade tio högstadie- och gymnasieeleverna och hur de alla upplever sin första kärlek, men vi lär också känna diverse andra personer i deras närhet – från vänner till klasskamrater samt syskon.


Älskvärt, fluffigt, mysigt, gulligt. På ett bra sätt. Jag kände aldrig hur Hatsukoi Limited på något sätt kändes sötsliskig eller bara hade för mycket av det goda utan tvärtom var den oerhört trevlig och härlig att se. Karaktärerna är fina, tecknarstilen likaså och även om det är många att hålla reda på så känner jag ändå någonting för de allra flesta av huvudpersonerna och deras kärleksproblem, fast lite rörigt blev det ändå ibland trots att jag såg i snitt tre till fyra avsnitt om dagen – lyckades snubbla lite på några av namnen och blandade ihop vem som var kär i vem.


Vad som inte var fullt lika intressant och roligt att följa var den lilla sidospecialen bestående av sex riktigt korta avsnitt (3-4 minuter vardera) som fokuserar på den klumpige Soako Andou när hon en dag går till skolan utan att komma ihåg att ta på sig sina underkläder och således måste göra allt för att inte råka visa några privata delar i sin korta skoluniform... Visst hade Hatsukoi Limited sina ecchi-ögonblick som till och från kom och störde de vackra kärleksberättelserna, men det här sidospåret har alltså riktat allt fokus på att vara just ecchi. Så detta kan ni gott och väl hoppa över, såvida det nu inte är någonting som man verkligen vill se.


Men vad ni inte ska välja att blunda för är de 12 grundläggande avsnitten som utgör Hatsukoi Limited - en riktigt härlig anime om kärlek.


AnimeNewsNetwork: Very good, don’t miss it.

MyAnimeList: Very good.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tomas Engström - 8 oktober 2019 13:06

Jaha! Tänk att det redan har gått en hel säsong, alltså att sommarens (kortare) animes nu är avslutade och en ny radda serier har startat upp! I och med den tidsbrist som rådigt och hållit mig från att kunna skriva långa avhandlingar likt Carole & Tu...

Av Tomas Engström - 22 juli 2019 12:33

50 år har passerat sedan mänskligheten emigrerade till Mars och vi lever nu i en tid där större delen av allt kulturellt skapas av Artificiell Intelligens, medan vi människor är nöjda med att bara få vara passiva konsumenter. Detta gäller framförallt...

Av Tomas Engström - 14 juli 2019 13:46

Fortsättning följer på sommarens nystartade animeserier! Här har ni en till bunt med 5 nyheter från den 1:a juli:   Fire Force Isekai Cheat Magician If It's for My Daughter, I'd Even Defeat a Demon Lord Cop Craft Joshikousei no Mudazukai ...

Av Tomas Engström - 9 juli 2019 12:44

Nu när jag ändå har tid över att skriva på och bara har sett ett par av sommarens nya animeserier, drar jag lite snabbt och kortfattat igenom vilken lovande start det har varit!   How Many Kilograms are the Dumbbells You Lift? Magical Sempai ...

Av Tomas Engström - 3 juli 2019 12:24

Här kommer någonting som jag aldrig tidigare har gjort: en sammanfattning av en animesäsong. Helt enkelt för att jag tyckte att jag borde skriva någonting, främst för min egen del så att jag vid behov kan se mer än bara en siffra på MAL eller ANN som...

Presentation


En blogg om mitt ihärdiga anime-tittande, med grundliga redovisningar för all anime som jag ser.

Fråga mig

21 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Krafsare

Mina länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards