Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Tomas Engström - 10 oktober 2010 12:38

Baccano!; ett välskrivet kaos, en orgie i våld och konflikter, en fantastiskt hopflätad historia. När jag hade sett de två första avsnitten förstod jag knappt någonting alls, allting var som en enda stor röra. Historien hoppade mellan tre årtal och händelserna som man fick bevittna kom sällan direkt efter varandra utan lades istället huller om buller i munnen på en.


Så fortsatte det genom alla 16 avsnitt, varav just de 13 första handlar om vad som egentligen hände ombord på tåget "Flying Pussyfoot" en sen kväll 1931, när en stor del av passagerarna blev brutalt dödade. Till en början kändes allt så konstigt och "hattigt" att jag hade lite svårt för att verkligen bli indragen i serien, men ju mer jag såg desto fler pusselbitar föll på plats och när jag slutligen hade tagit mig igenom det sista avsnittet så gick det upp ett ljus om vad jag hade spenderat de senaste dagarna på att se: en rysligt genial anime på ett slags Pulp Fiction-plan.


Baccano! är en mäktig upplevelse. Ta del utav den :)


Betyg @ AnimeNewsNetwork: Excellent, should be in anyone's collection.

Presentation


En blogg om mitt ihärdiga anime-tittande, med grundliga redovisningar för all anime som jag ser.

Fråga mig

21 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Krafsare

Mina länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards