Alla inlägg den 18 september 2010

Av Tomas Engström - 18 september 2010 19:31

Och så var sagan slut, Gilgamesh har efter en vecka och 26 avsnitt kommit till ända. Det här var verkligen en... väldigt speciell anime, på ett positivt sätt. Det är synd att jag inte känner att serien höll riktigt hela vägen ut - det blev lite halvt tungrott någonstans halvvägs igenom, som lite segt och träigt för min smak. Det skulle avslöjas så mycket bakgrundsinformation om huvudpersonerna och det var som inte fullt så intressant som det kanske var menat att vara, eller framförallt inte så gripande att jag kände sympati med någon av dem för deras "grymma" öde och svarta bakgrund.


Men på det stora hela var det en mycket bra och mörk serie och slutet var riktigt rått, näst intill chockerande - vilket bara var en positiv och medryckande avrundning :)


Mitt betyg på AnimeNewsNetwork.com: Very good, don't miss it

Presentation


En blogg om mitt ihärdiga anime-tittande, med grundliga redovisningar för all anime som jag ser.

Fråga mig

21 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Krafsare

Mina länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards